Amatörrecension av Gravity


 
Just nu: utsikt över mörk lägenhet från renbäddad säng. Städat, tvättat, tränat och bio med Lollo har jag spenderat tiden med idag, plus lite annat dumt..
 
 
Gravity såg vi på bion iallafall, hade Skyhöga förväntningar men det höll den tyvärr inte för, men helt okej.
 
 
- Seg, speciellt inledningen, första fem, Zzzz
- Det gick liksom lite för lätt..? Eller så förstår jag mig inte på det där med gravitation. Hur kan det va cp-svårt att ta tag i ett rep men inga problem att hänga kvar i en lucka som flyger upp med världens fart, i en hand!? 
- En del klyschiga dialoger.
- Den lyckas inte fånga en helt hundra, tror det är allt det tekniska som är svårt att sätta sig in i som förstör, typ; nu måste vi ta oss till den satelliten för att göra si och så och sen, bla bla bla. Enda gången jag blev lite blöt i ögat var när hon berättade om sin dotter, vilket egentligen är ett väldigt sidospår Men åtminstone lätt att förstå.
 
+ Grymma bilder emellanåt, fast hur skulle man kunna misslyckas med det, dom är liksom i rymden?!
+ Musiken oc framförallt frånvaron av den emellanåt, tystnadena gav mycket.
+ Älskade när de liksom filmade från skådisarnas synvinkel, bra feeling.
+ Gillade verkligen iden med bara två skådespelare och både Clooney och framför allt Bullock gör sig mycket bättre än man kunde tro i sina roller. 
 
För övrigt en av få filmer som kändes värd att se i 3D. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0