"...mode innebär att det inte ska synas ett spår av kropp under kläderna."


Läste precis detta; http://rodeo.net/just-nu/2013/08/27/stockholm-ss14-bea-szenfeld/ 
 
utdrag ur texten: 

Låt mig förklara: Förvånande ofta ter sig kroppen inte ens finnas på en catwalk. Då verkar budskapet vara att mode innebär att det inte ska synas ett enda spår av kropp i kläderna.

Då har modellerna, oftast de kvinnliga modellerna, flickorna, anställts för sin kroppshydda som är så smal att kläderna överhuvudtaget inte tar notis om den. De bara hänger där. Den typen av mode blir mode för att den inte gillar kroppen. Många modemänniskor verkar älska det kroppslösa modet. (Jag avskyr det.)

 

Tyvärr är jag en sån, en sån där som älskar det kroppslösa modet. Så sjukt, men nånstans är det ju precis det där man vill ha, en kropp som är så tunn att kläderna bara hänger där.. och det är så inpräntat i mitt huvud, kläder är snyggt när man är SMAL, skinn och ben, eventuellt lite bröst och rumpa på det. Tills jag kommer dit (vilketnog aldrig kommer hända) så väljer jag mest kläder efter vad som döljer så mycket av allt det där som inte är skinn och ben. Så många gånger jag slitit av mig plagg med tårar brännande i ögonvrårna bara för kroppen synts under.. Så många gånger jag dragit streck med fingrarna över kroppen efter de konturer jag skulle vilja ha (halva kroppen bort på ett ungefär). Den där jävla bilden av hur kläderna ska sitta förtar allt det roliga i kläder och mode.

Sorgligt. 

 

 Några printscreens från min modemapp. Skulle gissa att varje tjej väger sisådär 10 kilo mindre än jag själv. Man gör det ju inte lätt för sig.. 

Kommentarer
Postat av: WWW

förstår precis vad du menar, därför jag alltid köper kläder i M/L för att det skall få hänga sådär snyggt...

2013-10-30 @ 14:52:50
URL: http://thingirlsmakegraves.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0