Vardags"rädslor"


Hehe läste just detta inlägg på HanaPees blogg. Om vardagsrädslor. Eller rädslor å rädslor, konstiga grejer man är rädd för fast man vet att det aldrig kommer hända.
Älskar sånna inlägg där kommerntarerna är lika roliga att läsa som inlägget i sig. De flesta nämde grejer så som ormar i toaletten, eller att de plötslgit ser någon bakom sig i spegeln. En del är ju dock sjuka ihuvudet.. Haha, han som var rädd för att ramla in i en timmerstuga och få en sticka i adamsäpplet?!?
 
Vet två sånna här "rädslor", jag haft olika perioder i livet.  Alltså det är ju egentligen inga riktiga rädslor, man vet ju att det aldrig kommer hända men ändå.
 
1. När jag var rätt liten, men ända fram till typ 14års åldern (?!) hoppade jag alltid till sängen eftersom jag var rädd att någon skulle dra in mig under. Kan ha att göra med den gången Julia skrämde livet ur mig genom att krypa in under min säng medan jag borstade tänderna och sedan tog tag i benen på mig medan jag satt på sängkanten i godan ro, helt ovetandes. Typ räddaste jag blivit i livet. 
 
2. Hade även en period då jag ALLTID kollade om någon stod bakom duschdraperiet, kvittade om jag bara skulle borsta tänderna eller gå på toa. Och nej det har inte med psyko att göra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0