Livet, en lång uppdatering.


Försöker uppdatera ikapp lite här.. Har ju inte haft en dator på evigheter så jag har liksom inte orkat. Men nu är det fixat så tänkte jag skulle försöka ta tag i det här igen, mest för min egen skull. Är ju så himla kul och användbart att kunna gå tillbaks i bloggen och kolla hur ens liv har sett ut och förändrats. 
 
Så egentligen borde jag göra världens uppdatering om vad som hänt, för på sätt och vis har det verkligen hänt massor och på andra inget alls.. Men åh blir trött bara av att tänka på det.. 
 
Men okej.
 
Jag har hunnit flytta inte bara en, utan två gånger. Jag bor nu i en andrahands lägenhet på Haga, trivs jättebra förutom att den är lite skabbig och att hon som jag hyr av ska bo här ca en helg i månaden så då måste jag vara nån annanstans. Enligt avtalet ska jag bo här minst året ut, sen är det en månads uppsägningstid från båda håller. Så målet är att hitta en lägenhet så snart som möjligt efter årsskiftet. Men utan press, den här gången ska jag verkligen hitta en lägenhet jag är nöjd med, både pris, läge, storlek och standard. Inte det lättaste med andra ord.. 
 
Jag jobbar fortfarande kvar på Statoil, kämpar på med mitt natt- och kvällsschema. Är jättejättetrött på det. Jag behöver verkligen något med mer normala rutiner för min psykiska hälsa (som jag tänkte gå in på senare..) Har tänkt börja leta annat jobb men det går tungt, har sökt ett iallafall (haha..) men ska verkligen ta tag i detta! En av anledningarna till att det legat lite på is är dock att det skett en del förändringar bland personalen, så har haft hopp om att få en dagstjänst. Den första fick jag dock inte men nu ska en till tjej sluta så nu finns det en dagstjänst ledig igen. Det står mellan mig och en tjej till, så nästa vecka ska jag provjobba för dagsjobb,och sedan ska hon göra detsamma, sen får vi se vem som passar bäst. Känn ingen press...Hoppas verkligen iallafall. 
 
Träningen går väl sisådär. Har bytt från Friskis (iochmed den första flytten) och tränar nu på Actic (Sundstabadet). Är hyffsat nöjd med det, känns inte optimalt, lite för mycket folk, lite för dåliga öppetider,omysiga omklädningsrum, inte så mysig och peppande atmosfär över huvudtaget faktiskt. Men det är prisvärt och överlag bra liksom. Plus att det ligger nära jobbet, och Lollo tränar där. Iallafall senaste året har träningen gått i väldiga vågor, emellanåt har jag tränat nästan varje dag och varit superpepp, men ibland har det gått uppemot en vecka mellan passen.. Just nu är jag inne i en lite sämre period, känner inte peppen liksom. Blir mest olika pass på gymmet i nuläget, några per vecka. Men sen är jag ju mitt uppe i ett Bootcamp också, så att det inte blir så mycket annan träning känns ändå okej. Men mer om bootcampet i ett eget inlägg tänkte jag:)
 
Resten av livet då? Eh ja, det suger. Haha typ så. Gör inte så mycket överhuvudtaget, har liksom ingen ork till nått. Umgås mest med folk när jag jobbar eller tränar, annars not that much. Har fullt upp med att orka med mig själv. Börjat gå hos en kurator också, typ varannan/var tredje vecka. Känns ju dock inte som det ger jättemycket direkt, men vi får se. Aja orkar inte gå mer in på det just nu, är lite deppig helt enkelt. 
 
Ja, ungefär sådär ser det ut, jobbar på ett jobb jag är rätt trött på, sover för mycket, tränar lite grann, har fullt sjå med att göra allt sånt man SKA göra, ni vet laga mat, hålla det städat hemma, betala räkningar... Spenderar övrig tid med att lyssna på pods, titta på tv, och slösurfa. Får ibland ryck och pysslar lite hemma. Och ibland, ibland gör jag nått kul,typ hälsar påTherese, eller har myskväll med Lollo, tar en sväng på stan eller faktiskt går ut.
 
Yes LIVET på en pinne hörrni! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0