Röstpanik


Sitter och har panik.. Ska alldeles strax gå och rösta men har fortfarande inte bestämt mig. Har verkligen försökt sätta mig in den här gången, läst på, gjort valkompasser osv. Det är tre partier som ligger i framkant hela tiden, framförallt två men jag kan inte bestämma vilket av dom jag ska lägga mig röst på. Som att min röst är så himla viktig.. Avgörande.
 
Aja, ska läsa på in i det sista här, känns dock bara som jag blir mer förvirrad. Grönt eller Rosa?!?! 
 
Törs ju knappt prata om det heller, känner mig för opåläst och kan inte argumentera för mina åsikter.. Så fort man nämner F! hugger folk, de har ingen ordentlig budget och bla bla bla.. Men jag vet faktiskt inte om jag bryr mig om det. Vet bara att de lyfter många frågor som ingen annan gör och som jag tycker är viktiga och att de står så långt ifrån SD det går att komma. Vill bara att de ska komma in i riksdagen och ha något att säga till om, hur deras budget ser ut kommer knappast göra någon skillnad.? Och om de väl kommer in i riksdagen så står de ju på samma sida som de rödgröna och kommer bara stärka dem. Men kommer dom inte in känns det ju lite bortkastat.. Åh! beslutsångesten.. 
 
Ursäkta allt svammel men det här gör mig så förvirrad alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0