Nyårslöften 2015


>> Fortsätt träna regelbundet, skippa aldrig en träning pga dåligt humör -det blir bara bättre! 
 
>> Laga mer mat. Prova mer vegetariskt och veganskt. Matlådor till jobbet ska vara standard. 
 
>>Tatuera mig. 
 
>> Läsa mer böcker. Minst en bok/månad. 
 
>> Styra upp ekonomin. Se över mina fasta kostnader. Minska onödiga impulsköp, typ dricka/mat på jobbet, tidningar mm. Bara internetshoppa sånt jag verkligen vill ha. Börja pensionsspara och sätta in mer pengar på sparkontot. 
 
>> En utomlansresa 
 
>> Gå ner till minst 57kg som enligt tabata-vågen är min kropps idealvikt. 
 
>> Ta bättre hand om mina tänder. Sluta dricka dricka till vardags. Använda tandtråd och munskölj mer regelbundet och ge oilpulling ett ordentligt försök. 
 
>> Träffa familj och vänner mer. Visa mer uppskattning och ta mer initiativ. Hälsa på i Filipstad mer och kanske tvinga min familj att faktiskt hälsa på mig nån gång också.. 
 
>> Det stora målet: bli en lyckligare och mer välmående människa. Inget löfte i sig men det är detta jag vill att de övriga löftena ska leda till.  
 
 
Egentligen är jag ju lite kluven till nyårslöften, vet ju att man inte håller dom ändå. Många av dessa har jag tex haft i  flera år men ändå inte gjort. Tydligen hålls ungefär 10% av alla nyårslöften, så mitt mål är att klara minst det, då är jag nöjd. Eller ja.. "nöjd". Men en annan grej jag behöverbli bättre på är att inte ställa sånna jäkla krav på mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0