I mitt badrumsskåp


 
Tänkte att någon kanske finner det intressant att se vad jag har i mitt badrumsskåp. Lägger ju ändå en del tid och pengar på sånt här och har under de senare åren verkligen blivit mer och mer intresserad av hudvård. Kanske skittråkigt för er men jag älskar iallafall att läsa sånt här.
 
Såhär ser alltså mitt bardumsskåp ut just nu. Tyvärr tycker jag det är väldigt svårt att hitta produkter som verkligen gör skillnad, det mesta funkar ju bra, ger en skön känsla för stunden osv men tänkte visa några favoriter som jag verkligen har fastnat för och som sticker ut: 
 
 
1. "Skin perfecting peel pads" från Elizabeth Arden PRO. "Exfolierande behandlingspads med mångsidig funktion som innehåller en avancerad hudvårdande formula som är perfekt för mogen problemhy och ger huden ny lyster. Huvudingredienser: mjölksyra (AHA), salicylsyra (BHA)."
 
Dessa använder jag 2-3 dagar i veckan, brukar köra på kvällen efter rengöring. Vaknar alltid upp med lite finare hy än dagen innan. ÄLSKAR eftersom det är en av få produkter jag verkligen får synliga resultat av, på kort sikt.
 
2. "Eva Vit-Tandpulver" från Eugenia "Vita, rena tänder direkt. På ett naturligt sätt med en naturlig produkt och metod. Eva Vit-tandpulver Eugenia är ett effektivt och hygieniskt tandpulver som kan ersätta eller användas som komplement till vanlig tandkräm. Det ger en blekande effekt utan skadliga effekter."
 
Brukar använda detta pulver innan jag borstar med vanlig tandkräm, fuktar tandborsten ochdoppar sedan i, borstar sedan med fokus på de främre tänderna. Även denna är en produkt som man SER resultatet av. Det blir inte nån markant skillnad men liite vitare bli ändå tänderna. Inte noterat någon speciell skillnad på lång sikt dock. Men pulvret ska göra massa andrabra grejer som förebygga karies och olika tandsjukdomar, döda bakterier och förebygga plack. Samt är naturligt. Bara bra alltså! Tyvärr är min slut men kommer definitvt köpas igen. 
 
3. "Clean Canvas Lip Scrub" från H&M "En skonsam lip scrub som polerar bort torra partier och gör dina läppar redo för ditt favoritläppstift, läppglans eller läppbalsam. Den vårdande formulan kombinerar vitamin E och B5 med sockergranulat och mandelolja, för ett mjukt och smidigt resultat."
 
Välidgt lite skrubbkorn i denna men det gör liksom inte så mycket, ser det mer som ett riktigt bra läppbalsam. Återfuktar sjukt bra, luktar (och smakar) jättegott! Har på riktigt inte haft torra läppar sen jag köpte denna vilket brukar vara ett återkommande problem den här tiden på året. Så TACK.
 
4. "Cleanance Soapless Gel Cleanser" från Avène. "En mild, effektiv rengöringsgel för dig som har känslig hud eller kombinerad/fet hud. Avlägsnar orenheter och makeup utan att störa hudens naturliga barriärfunktion.

Avène Soapless Gel Cleanser löddrar samtidigt som den rengör och ger huden en ren och fräsch känsla. Cleansern reducerar talgproduktion och reducerar bakterier och har en lugnande verkan på känslig och irriterad hud. Har en lugnande verkan på känslig irriterad hud och motverkar bildandet av P-bakterier i huden."

Enkel bra rengöring som inte lämnar någon fet hinna eller dylikt. Såg denna florera en hel del på nätet samt blev tipsad om att använde gelrengöring till min något feta hså jag slog till,h ar använt den flera år nu. Är kanske ingen mirakelpridukt men vad kan man förvänta sig av en rengöring? Den gör sitt jobb. 

5. "Nina" från Nina Ricci Min signaturdoft. Ni vet en sån där parfym som man aldrig tröttnar på och som luktar godare på en själv än i flaskan? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0