Årsresumé 2016


Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, men det gjorde jag faktiskt! 
x Träna minst 4pass/vecka (=208pass) -JA! 256 antecknade pass, plus kanske nått missat och en hel del PWs
x Prova minst 3 nya träningsformer. -Nja, poledance, GRIT och lite andra gruppass, så jooo det räknas väl ändå?
x Börja plugga eller åtminstone ta tag i jobbsituationen (=inte jobba natt) -Yes, förmodligen årets stora förändring; att jag börjat plugga. Jobbar ju fortfarande en del och pluggar lite för lite men
x Tatuering nr 3 -Näee.. Att det kan vara så svårt att ta tag i nått så enkelt.
x Läsa minst 1 ny bok/månad. -Ojojoj, nej verkligen inte. Tror jag läst typ 3..
x Styra upp ekonomin. Spara pengar. -HAHAHA, NEJ. 
x Spendera mindre tid ensam och mer med vänner & familj -Nja, det har varit ganska exakt som det brukar. 
Så; 3/7

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Hmm.. Jag var på ett dop, var med och anordnade en babyshower. Klarade att göra en pullup (och 4 med). Blev jodlad om, två gånger tillochmed. Testade massa olika skönhetsbehandlingar, mest massor som gjort ont.. Var på finsittning. Och lite andra knasgrejer under nollningen. Var INTE hem på oxhälja.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, Therese och Robin! 
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näeee, lite förkyld nångång typ. Eller okej rätt rejält förkyld efter nollningsveckorna nu när jag tänker efter, men annars nej :) Inget fysiskt åtminstone..
 
Bästa köpet?
Massa hudvårdsgrejer, byggt upp en rätt bra hudvårdsrutin som ändå gjort skillnad. Annars Kent-biljetterna! 

Vad spenderade du mest pengar på?
Behandlingar och sånt. Fest och allt runtomkring.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Såklart massa grejer,.. Men det första jag kommer på är typ varje sekund med Esmi. När en tjej berömde mig på gymmet för att jag var stark, haha gjorde mig orimligt glad. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
Silver och Egoist med Kent. Haft sån himla Kent-period av förståeliga skäl. Hela Maggios och Little Jinders skivor har också spelats flitigt. Enligt spotify såg toppen ut såhär:
 
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Som vanligt; skitledsen. Haha nejdå, men det har väl svängt som vanligt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt med på saker, inte tackat nej av bekvämlighet. Tagit hand om mig bättre. Pluggat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit ensam, lagt pengar på skit, h****t**, forsatt dricka när jag redan varit full, hehehhehe..  

Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mammi :))
 
Blev du kär i år?
Näe verkligen inte. 

Favoritprogram på TV?
Paradise hotel är nog ärligt talat det enda jag kollat på, just på tv. Annars OITNB, Springfloden och Skam om man snackar TV-serier.
 
Bästa filmen?
Room! Kommer knappt på nån mer ny jag sett.. 
 
Bästa boken du läste 2016?
Som sagt blev det inte så många.. men tyckte både Lars Keplers Sandmannen och Stjärnklart av Lars Wilderäng var riktigt bra. 
 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Dagen i sig var jag på föreläsning sen har jag verkligen ingen aning. Hade födelsedagsfest 2 veckor senare iallfall, jättelyckad! 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hur mycket grejer som helst.. 
 
Bästa minnet från 2016? 
Kent-konserterna, min 25-årsfest, uppesittarkvällen med Oscarsgalan, Ärtor och punch-dagen på nollningen. Så händelselöst år..
 
Bästa som hänt 2016?
Det måste väl ändå vara att jag började plugga. Och att Therese och Robin valde att behålla Dante. 

Vad var det sämsta?
Att en del grejer inte bara löser sig av sig självt. Och att jag klippte av mig håret igen!?!

Planer för 2017?
Engagera mig mer i plugget. Bli riktigt vältränad. Ha en mycket roligare sommar än föregående. Ha en roligare vardag.

Vad ser du mest fram emot med år 2017?
Oj. Att livet blir bättre, att jag mår bättre. 

Tror du att år 2017 kommer bli bättre?
Det tror jag! Hoppas verkligen.. 

Har du några löften inför år 2017?
> Vara mer seriös med studierna, spendera mer tid i skolan.
> Kämpa på med träningen, delmål; klara 5 chins, 100kg marklyft, minst 4 pass/vecka.
> Tatuering nr 3 och 4.
> Säga JA mer. Inte sitta hemma själv för att annat känns "jobbigt". 
> Bryta dåliga vanor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0