En jävla massa sömn och en lägenhetsvisning.


Åh gud den här dagen.. Så skönt att den snart är slut. Har varit världens jävla slöaste, sovit i omgångar hela dagen. Började med att jag somnade 18.00 igår.. Sen har jag vart upp nån sväng,inte haft nått å göra/kännt mig trött så lagt mig och somnat mer eller mindre frivilligt flera gånger.. Har iallafall, handlat, kollat på en lägenhet, tagit en kort ppromenad sen fixat kvällsmat och matlåda tills imorn. Produktivt.
 
Iallafall, lägenheten! Sånt flyt man har ibland. Var till Willhem i fredags för att kolla upp om min andrahandhyra var rätt och lite sånt, det var den ju inte.. Jag betalar 4600kr och hyran är på 3900kr (!) Visserligen kan man lägga på typ 10% för att den är möblerad,vilket den knappt är, säng, ett skåp och en hylla i badrummet, plus hennes jävla skit i alla garderober :( Sen ska hon ju ha tillgång till lägenheten en helg/månad så det där pålägget på 700kr är verkligen inte befogat. 
 
Men det var inte det jag skulle komma fram till. När jag var där passade jag på att fråga om det fanns nått mer man kunde göra än att söka lägenheter på hemsidan och han typ "Näee det är det som gäller... Men det är ju fredag så jag kan ju kanske vara lite snäll och kolla om vi har nått ledigt som inte lagts upp än.." Och det hade dom minsann! En nyrenoverad 1a på 47kvm och balkong i huset brevid mitt. Så jag fick första tjing på den och har varit och tittat idag. Den var superfräsch, väldigt lik den jag har nu men några kvadrat större, lite annorlunda upplägg på vardagsrummet (ingen sovalkov) , men tusen gånger fräschare, tvättstuga i samma hus och framförallt slipper jag ha en andrahandslägenhet. Så hoppas verkligen jag får den nu! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0