När blev man skyldig att ständigt vara social?


Jag funderar allvarligt på att sälla mig till denna skara som ”telefondetoxar”. Eller inte från telefonen som pryl (skulle inte överleva utan musik, poddar och ständig internetuppkoppling), men detta att man alltid blir nådd. Det är fan jobbigt. Det är sms, facebook och snapchat.. Jag orkar inte med. Tror många upplever mig som sjukt off, dryg och kanske till och med otrevlig. Men vad ger er skyldighet att hela tiden kräva min uppmärksamhet? Vilka är ni ens som ständigt har tid att skicka bilder/filmer/meddelanden till folk?! Framförallt till folk ni knappt känner. Jag trodde jag var den med ett tråkigt jävla liv men man kan ju undra.

 

Speciellt snapchat håller på att irritera ihjäl mig (dels för att det äter upp mitt batteri..) Visst, om ni faktiskt undrar vad JAG gör, gör nått som ni vill dela med er till MIG av, skicka, det gör mig absolut ingenting, men kräv för gud skull inget. Ibland kan ju faktiskt ett litet snap göra ens dag, detta är ju dock väldigt sällsynt. Ofta får den ett litet leende och ibland tänker jag ett svar i huvudet och ibland skriver jag till och med ner det och skickar. Men vanligast är ändå att en snap följs av tankar som ”okej… varför skulle jag bry mig om detta?” så varför skulle jag ta mig tid att svara på det? Vad skulle jag ens svara? Men när jag några minuter senare får ett ”hepp” eller ”tråkig du är då” för att jag inte svarar då blir jag sjukt irriterad. Kanske är det jag som börjar bli gammal, men det här med att slöskicka till randoms är isällan något jag uppskattar.

 

Antar att jag just rättfärdigat folks bild av den tråkiga otrevliga tjejen men jag skulle såklart aldrig vara otrevlig eller rentav ignorera någon i det verkliga livet. Okej jag är väl inte världens trevligaste och en ensam, folkrädd jävel, men det spelar egnetligen ingen roll. När jag jobbar, tränar, promenerar eller bara är hemma så vill jag ha möjligheten att välja vem, när och till och med OM jag vill prata med någon. Bara för att du har tråkigt och fördriver din tid med snap så betyder det inte att jag vill göra det.

 

Ochnär vi ändå är inne på snap.. Killar, en penisbild gör sällan en tjej ens i närheten av så upphetsad som ni sjävla verkar bli.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0