Pojken i randig pyjamas


Såg ovanstående film igår. Var evigheter sen jag köpte den men det där med att lyckas fokusera på en film har den senaste tiden blivit något jag är kass på. Men nu har jag inte haft nått ordentligt internet och inte lyckats koppla in tv-kanalerna så nu är jag i filmlådorna och rotar.
 
Filmen iallafall.
 
"Under andra världskriget tvingas åttaårige Bruno att flytta från vännerna och tryggheten i Berlin till "landet", där hans far är befälhavare över ett koncentrationsläger. Detta håller familjen dock hemligt för Bruno, som på egen hand upptäcker sina nya omgivningar. Här lär han känna Shmuel, en jämngammal judisk pojke som är fånge på lägret och en vänskap uppstår mellan pojkarna."
 
Det var väl en tämligen förutsägbar historia. Började rätt spännande ändå. Gillade delarna när dottern/systern började bli lite hjärntvättad, slängde dockorna och började dekorera rummet med bilder på Hitler osv. Gillade även att Bruno var så oförstående och framförallt ifrågasättande. Ogillade mammans typsika svaga kvinnoroll, hon som ser det hemska men blundar för det och låter männen göra sin grej.
Så det började ändå lovande men ungefär halvägs in i filmen tyckte jag det började bli segt. Kan även ha varit det där med mitt fokus.. Halvkollade fram till sista tio. Men då satt jag på helspänn och jag var faktiskt inte säker på hur det skulle sluta. Det blev ändå det slut jag föredrar av de två vägarna man kunde ta, hade de tagit den andra vägenhade jag fan blvit arg,men inte förvånad. Tyvärr slutade filmen där det verkligt kunde blivit intressant. Hade så gärna velat se följderna av detta. Så tyvärr blev jag rätt besviken på denna, för lättsmält, nått med relationerna mellan huvudpresonerna når inte riktigt fram och även om jag fällde några tårar på slutet så blev jag inte alls så berörd som jag ville bli. Jag vill ha det hemska upptryckt i ansiktet, inte bara spekulera om det.. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0