True Romance och Tarantino i mitt lilla hjärta.


Har en ny favortifilm! True Romance, såg den för några dagar sen och blev typ kär. Väldigt sällan jag känner så för en film, har blivit rätt likgiltig senaste tiden.. Men nu var det bara fram med recensioner, filmklipp, musik och läsaläsaläsa om den. Typiskt tecken på att det var en bra film. 
 
 
 
 
Så himla fin o eh cool (synonym till det som ej är töntigt tack?!) Tyckte deras lilla kärlekshistoria var magisk. I love you-scenen är ju så göllig, men nädå så genuinoch knäpp. Så fina tillsammans, aldrig tänkt på att nån av dom var snygg innan men nu.. Och allt Tarantino rör vid verkar ju bli guld.
 
Haft ett race o kollat massa av hans filmer jag missat. Tittat på Django Unchained, som var jättebra,stenhård VÄLDIGT typisk Tarantino, lik Kill Bill men med lite tråkigare och mer enformig story och location. 4 på den iaf. Kollade även Pulp fiction, gillade inte den lika mycket men den var ju ändå bra såklart. men tyckte den knöts ihop lite dåligt och hade gärna sett mer av Umas karaktär, but still hård och cool film, extra kul att se den såhär sent när man verkligen kan se hur stort avtryck den satt efter sig, dansscenen liksom?! Tänker du dans tänker du på just de movesen.
 
Kollade atm precis klart på Inglorious Bastards också, blevlite distraherad av annat på slutet här, känner jag missade några viktiga grejer, men hur som, bra den med!
 
Alltså att jag inte tagit mig tid förrens nu och sett alla dessa?!?! Galet. Är väl bara Jackie Brown o kanske nån mer kvar nu så har jag sett alla. Kill Bill är ju ändå den bästa, tätt följd av True Romance nurå.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0